close

醒來看到昨天一天「如果,愛」累積的人氣居然超過100,開始懷疑自己的眼睛。
本來開這個部落格完全是無聊,知道的只有少數朋友,
我朋友中懂中文的就幾個而已,連家人都沒讀過。
我也是想到什麼放什麼,完全是當日記使用,還沒圖片美化,所以並不覺得會有人讀。
不知道是怎麼回事ㄚ,不過很感謝大家來讀。

今天突然聽到這首很久沒聽到的歌,回憶被帶起來,有點五味雜陳。
當時不是三角關係,但是就是覺得這首有一樣的無奈。
以下是歌詞,中文部分是我對時聽那歌詞的感覺,不是翻譯ㄡ所以也不是每句。

Bizarre Love Triangle by Frente

Every time I think of you 每次想到你
I get a shot right through into a bolt of blue 就感到很藍
It's no problem of mine but its a problem I find 你是我自尋的煩惱
Living a life that I can't leave behind 放不了手的煩惱
There's no sense in telling me 不要對我苦口婆心
The wisdom of a fool won't set you free 戀愛中的呆子聽不進去
But that's the way that it goes
And it's what nobody knows
And every day my confusion grows 一天比一天困惑
Every time I see you falling
I get down on my knees and pray
I'm waiting for that final moment 我在等你說
You'll say the words that I can't say 說我說不出口的話,希望你說愛我

I feel fine and I feel good 我很好
I feel like I never should 前所未有的好
Whenever I get this way, I just don't know what to say 不知道還可以做什麼
Why can't we be ourselves like we were yesterday 為什麼不能回到從前的樣子
I'm not sure what this could mean
I don't think you're what you seem 我覺得你並不是表面看起來那樣
I do admit to myself 自己也承認
That if I hurt someone else 如果我們沒有開始或許比較好
Then we'd never see just what we're meant to be 雖然也錯失彼此
Every time I see you falling 看到你抽煙喝酒,跟室友一起儘做些傷害自己的事
I get down on my knees and pray 我只能為你祈禱
I'm waiting for that final moment  我在等你說
You'll say the words that I can't say 說我說不出口的話,希望你說愛我可是要離開我

arrow
arrow
    全站熱搜

    Namie8668 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()